Beste spaarklant, de spaaromgeving is vernieuwd. Hierdoor kunnen de wachttijden langer zijn dan normaal. Onze excuses voor het ongemak.

Niet direct duidelijk?

De meest gestelde vragen

  • Wat is mijn gebruikersnaam?

    Je bent gewend om in te loggen met een gebruikersnaam die bestaat uit een cijferreeks of een gebruikersnaam die je zelf hebt gekozen. De gebruikersnaam is hoofdlettergevoelig. Nadat je voor de eerste keer bent ingelogd in de vernieuwde online omgeving MijnNIBCDirect is je gebruikersnaam voortaan je e-mailadres.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Nieuwe online omgeving MijnNIBCDirect

     

    De online omgeving is vernieuwd. Het inlogscherm ziet er anders uit, de kleuren zijn veranderd en het menu is eenvoudiger en gebruiksvriendelijker. We hebben ervoor gezorgd dat het bankieren nog veiliger is. Je logt voortaan in in MijnNIBCDirect met een extra controlestap, namelijk via een SMS-code of via de NIBC Direct Sparen App. De online omgeving blijft toegankelijk via een computer of tablet. Als je een smartphone hebt, kun je ook de NIBC Direct Sparen App downloaden.

    Wat verandert er voor jou?
    - Inloggen met een twee stapsverificatie: Je logt voortaan in met je gebruikersnaam (e-mailadres), wachtwoord en een sms-code die je ontvangt op je mobiele telefoon.
    - NIBC Direct Sparen App: Met de app wordt bankieren sneller en makkelijker. Met één druk op de knop log je in en voer je een overboeking uit.
    - Het menu is gebruiksvriendelijker geworden: De indeling van het menu is eenvoudiger en overzichtelijker. 

    - Nieuw design: We maken gebruik van nieuwe kleuren die helderder zijn waardoor de omgeving er moderner en overzichtelijker uitziet.

    Vragen?
    Heb je hulp nodig bij de eerste keer inloggen of heb je vragen over de nieuwe online omgeving of de app? Neem dan contact op met de NIBC Direct Servicedesk via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur. Een Whatsapp sturen kan natuurlijk ook naar telefoonnummer 06 – 57 22 00 44.

     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe activeer ik mijn online MijnNIBCDirect account?

    ​​​​​​Ik heb al een spaarrekening bij NIBC Direct
    Log je voor de eerste keer in in de vernieuwde omgeving MijnNIBCDirect, dan doorloop je eenmalig 6 stappen. Tijdens deze stappen vragen we je een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen.  Ook vragen wij je jouw mobiele telefoonnummer in te vullen, zodat wij je een SMS-code kunnen sturen als je inlogt of een overboeking uitvoert.

    Welke stappen moet je doorlopen:

    Klik hier om in te loggen
    Stap 1: Vul je huidige gebruikersnaam en wachtwoord in
    Stap 2: Vul je geboortedatum in. Je ontvangt een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. Open de mail en klik op 'bevestig e-mailadres'. Werkt dit niet? Kopieer dan de 

    link en plak deze in dezelfde browser en op hetzelfde apparaat als waarin je de activatie bent gestart.
    Stap 3: Kies een gebruikersnaam. Het e-mailadres is voortaan je e-mailadres. 
    Stap 4: Je
     ontvangt nu een e-mail met een activatiecode. Laat de internetpagina open staan en open jouw e-mail. Schrijf de code op en vul deze in.
    Stap 5: Kies een nieuw wachtwoord.
    Stap 6: Vul je mobiele telefoonnummer in inclusief landcode. Bijvoorbeeld: +31612345678.
    Stap 7: Je ontvangt een sms code op je mobiel. Vul de code in. 

    In het vervolg kunt u op drie manieren inloggen:
    Desktop: Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en bevestig met een SMS-code op je mobiel
    Desktop: Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in en bevestig met uw NIBC Direct Sparen App
    Mobiel: Open de NIBC Direct Sparen App en bevestig met je pincode, vingerafdruk of Face ID

    Als je de stappen hebt doorlopen, log je automatisch in in MijnNIBCDirect. Je kunt na het doorlopen van de stappen de NIBC Direct Sparen App downloaden op je smartphone via de App Store of Google Play.

    Ik heb nog geen spaarrekening bij NIBC Direct
    Als je nog geen NIBC Direct Spaarrekening hebt, dan ontvang je - direct nadat wij jouw geldig legitimatiebewijs hebben verwerkt - een uitnodiging om een MijnNIBCDirect account aan te maken.

    Nadat je het account hebt aangemaakt, kun je ook de NIBC Direct Sparen App downloaden op je smartphone via de App Store of Google Play.

     

     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ontvang geen sms wanneer ik klik op ‘gebruikersnaam vergeten’.

    Wanneer je jouw account nog niet hebt geactiveerd op de vernieuwde MijnNIBCDirect omgeving ontvang je geen sms met jouw gebruikersnaam. Een medewerker van de servicedesk kan je gebruikersnaam per e-mail naar je toe sturen.  Neem hiervoor contact op met de klantenservice van NIBC Direct via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Onze servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Wat is een goed wachtwoord?

    Een goed wachtwoord is een veilig wachtwoord dat moeilijk te raden is voor een ander.  Kies een wachtwoord die aan de onderstaande eisen voldoet. Jouw wachtwoord heeft minimaal:

    1 kleine letter
    1 hoofdletter
    1 speciaal teken
    1 cijfers
    6 tekens

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat kan ik doen?

    Nadat je voor de eerste keer bent ingelogd in de vernieuwde online omgeving MijnNIBCDirect is je gebruikersnaam voortaan je e-mailadres. Je kunt je gebruikersnaam opvragen via onderstaande stappen:

    • Klik hier om in te loggen
    • Klik op ‘gebruikersnaam vergeten’
    • Je ontvangt een sms op je mobiele telefoon met de bij ons bekende gebruikersnaam
    • Vul je mobiele telefoonnummer in en klik op volgende

     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

    Als je jouw wachtwoord niet meer kunt gebruiken, maak je een nieuw wachtwoord aan.

    Het aanmaken van een wachtwoord doe je op de volgende manier:

    Je ontvangt een link op het e-mailadres om een nieuw wachtwoord aan te maken

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Kan ik een account aanmaken met hetzelfde e-mailadres als de mederekeninghouder?

    Nee, helaas is het niet mogelijk met hetzelfde e-mailadres een account te activeren. Het is belangrijk dat beide rekeninghouders het account activeren met een uniek e-mailadres.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe wijzig ik mijn wachtwoord voor MijnNIBCDirect?

    Je kunt eenvoudig je wachtwoord wijzigen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    • Klik hier om in te loggen
    • Klik in het menu aan de linkerkant op Instellingen
    • De wijziging wordt direct doorgevoerd. Je logt de volgende keer in met je nieuwe wachtwoord. 
    • Klik op de tab Inlog- en bevestigopties
    • Klik aan de rechterkant op het wijzigingsicoon
    • Vul je huidige wachtwoord in
    • Vul daarna twee maal het nieuwe wachtwoord in en klik op volgende
    De wijziging wordt direct doorgevoerd. Je logt de volgende keer in met uw nieuwe wachtwoord. 

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe wijzig ik mijn gebruikersnaam voor MijnNIBCDirect?

    Je kunt eenvoudig je gebruikersnaam wijzigen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    ·         Klik hier om in te loggen

    ·         Klik in het menu aan de linkerkant op Instellingen

    ·         Klik op de tab Persoonlijke gegevens

    ·         Klik aan de rechterkant op het wijzigingsicoon

    ·         Wijzig je e-mailadres en klik op opslaan


    De wijziging wordt direct doorgevoerd. Je logt de volgende keer in met je nieuwe e-mailadres.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Waarom moet ik inloggen met een sms-code?

    Alle financiële instellingen zijn wettelijk verplicht een extra beveiligingsstap toe te voegen aan de online omgeving. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat jouw bank- en persoonlijke gegevens goed beveiligd zijn. Je gebruikersnaam en wachtwoord kunnen bij een verkeerd persoon terecht komen of worden opgeslagen op een computer. Daarom ontvang je als extra controle ook een sms-code op je mobiele telefoon. Zo weet je zeker dat je alleen kunt inloggen op jouw online omgeving MijnNIBCDirect.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Waarom moet ik mijn mobiele nummer opgeven?

    Je mobiele telefoonnummer gebruik je voor het ontvangen van een sms-code. Deze sms-code heb je nodig voor het inloggen op MijnNIBCDirect en om transacties uit te voeren. Wij gebruiken je mobiele telefoonnummer niet voor commerciële doeleinden.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ontvang geen sms-code. Wat kan ik doen?

    Als je geen sms-code ontvangt, klopt wellicht je telefoonnummer niet. Probeer het opnieuw. Ontvang je nog steeds geen sms-code? Neem dan contact op met de klantenservice van NIBC Direct via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Onze servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik heb een nieuw mobiel telefoonnummer en ontvang geen sms-code. Wat kan ik doen?

    Een medewerker van de servicedesk kan je mobiele telefoonnummer wijzigen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van NIBC Direct via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Onze servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact
    Controleer eerst de spambox of ongewenste e-mail in je e-mailaccount. Als je de e-mail niet kunt vinden, klopt wellicht je e-mailadres niet. Probeer het opnieuw. Ontvang je nog steeds geen e-mail? Neem dan contact op met de klantenservice van NIBC Direct via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Onze servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Push notificaties in de NIBC Direct Sparen App

    De app stuurt een klein bericht met een tekst om je iets belangrijks te melden. Om volledig gebruik te kunnen maken van de app is het noodzakelijk dat de push notificaties aan staan. Je kunt een push notificatie aanzetten in de instellingen van je smartphone. In je instellingen klik je op de NIBC Direct Sparen App om de push notificaties aan te zetten.

    De app stuurt alleen belangrijke berichten die je nodig hebt om transacties te bevestigen. Je ontvangt geen reclame of onnodige berichten.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik woon in het buitenland. Kan ik ook een nieuw online MijnNIBCDirect account aanmaken?

    Ja, het is mogelijk om je MijnNIBCDirect account te activeren met een buitenlands mobiel telefoonnummer. Vul tijdens het aanmaken van je account jouw buitenlands mobiel telefoonnummer in.

    Je kunt geen rekening aanvragen met een buitenlands telefoonnummer.  

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Mijn account is geblokkeerd. Wat kan ik doen?

    Als je jouw wachtwoord 10 keer achter elkaar verkeerd intoetst, wordt je account geblokkeerd. Een medewerker van de servicedesk kan je account deblokkeren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van NIBC Direct via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Onze servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik heb een nieuw e-mailadres en kan niet inloggen. Wat kan ik doen?

    Je kunt niet meer inloggen omdat je gebruikersnaam is gewijzigd en je geen wachtwoord ontvangt op het bij ons bekende e-mailadres. Wij kunnen je gebruikersnaam (e-mailadres) wijzigen. Om dit te doen ontvangen wij graag een e-mail van jou vanaf het nieuwe e-mailadres met de volgende gegevens:

    •           Je naam
    •            Je geboortedatum
    •            Je oude e-mailadres
    •            Je nieuwe e-mailadres

    Stuur de e-mail naar info@nibcdirect.nl. Wij sturen een bevestiging naar je oude en nieuwe e-mailadres. Nadat je de bevestiging hebt ontvangen, kun je via de link ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier