Niet direct duidelijk?

De meest gestelde vragen

  • Inloggen op MijnNIBCDirect

    Als je wilt inloggen in jouw MijnNIBCDirect, moet je eerst je account aanmaken. Hiervoor moeten wij zeker weten dat we te maken hebben met de juiste persoon. Daarom moet je je een keer (eenmalig) identificeren. Dat kan op twee manieren: via iDIN of via een toegangscode. We verifiëren je naam, geslacht, geboortedatum en controleren dit met onze administratie.

    Nadat wij je gegevens hebben gecontroleerd, kun je vervolgens je zelf een email adres, wachtwoord en telefoonnummer invullen waarmee je in de toekomst gaat inloggen in MijnNIBCDirect. Nadat je persoonlijke account succesvol is aangemaakt, kun je geen gebruik meer maken van identificatie via iDIN of met een toegangscode. Doe je dit toch, dan krijg je een foutmelding. Ben je de gegevens kwijt waarmee je moet inloggen? In dat geval kun je klikken op ‘wachtwoord vergeten’ of ‘email vergeten’ om via die weg een nieuw wachtwoord of emailadres op te geven. Vervolgens kun je met je nieuwe inloggegevens inloggen.
     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik heb niet binnen 15 minuten mijn account geactiveerd. Hoe kan ik dit alsnog doen?

    Als je op de link in de e-mail klikt die wij je gestuurd hebben toen je jouw account aanmaakte, krijg je de melding te zien op MijnNIBCDirect dat de activatielink is verlopen. Hier krijg je ook de mogelijkheid om via de knop 'Nieuwe bevestigingsmail versturen' een nieuwe link op te vragen. Deze sturen wij wederom per e-mail. Je hebt dan weer 15 minuten om op deze link te klikken en daarmee jouw account te activeren.

    Wacht je langer dan 15 minuten? Dan vervalt de link en moet je opnieuw een account aanmaken. De toegangscode is wel nog steeds geldig.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in?

    Op de inlogpagina van MijnNIBCDirect staat een link 'Wachtwoord vergeten' (deze vind je direct onder de knop 'Stuur SMS-code'). Als je daarop klikt en vervolgens jouw e-mailadres invult, kun je kiezen of je jouw wachtwoord via SMS of via e-mail wilt ontvangen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ben mijn e-mailadres vergeten. Wat moet ik doen?

    Op de inlogpagina van MijnNIBCDirect staat een link 'E-mailadres vergeten' (deze vind je direct onder de knop 'Stuur SMS-code'). Als je daarop klikt en vervolgens jouw leningnummer en jouw geboortedatum invult, wordt er een SMS gestuurd met jouw e-mailadres naar het mobiele telefoonnummer dat bij ons bekend is.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe activeer ik mijn MijnNIBCDirect account?

    Als je wilt inloggen in jouw MijnNIBCDirect, moet je eerst je account aanmaken. Hiervoor moeten wij zeker weten dat we te maken hebben met de juiste persoon. Daarom moet je je een keer (eenmalig) identificeren. Dat kan op twee manieren: via iDIN of via een toegangscode. We verifiëren je naam, geslacht, geboortedatum en controleren dit met onze administratie.

    Nadat wij je gegevens hebben gecontroleerd, kun je vervolgens je zelf een email adres, wachtwoord en telefoonnummer invullen waarmee je in de toekomst gaat inloggen in MijnNIBCDirect.

    Heb je al een online MijnNIBCDirect hypotheekomgeving?
    Klik dan hier om in te loggen op MijnNIBCDirect.

    Heb je nog geen online MijnNIBCDirect hypotheekomgeving?


     
    • Identificeren met iDIN
    iDIN is een nieuwe manier van online identificeren met de hulp van je bank. Je vraagt je bank een keer (eenmalig) je naam, adres en geboortedatum aan ons te bevestigen. Wij controleren deze gegevens met onze administratie. Zijn de gegevens gelijk, dan kun je een account aanmaken. Zo weten wij zeker dat we een account aanmaken voor de juiste persoon. 

    iDIN lijkt op het gebruik van iDEAL, maar dan zonder betaling. Wij krijgen geen inzicht in je financiële gegevens zoals saldo- en betaalgegevens. Voor jou als klant zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van iDIN.


    Doorloop dan de volgende stappen en krijg direct toegang tot MijnNIBCDirect:
    1. Ga naar mijnhypotheek.nibcdirect.nl.
    2. Klik op 'Account aanmaken'.
    3. Klik op ‘Account aanmaken met IDIN’.
    4. Kies de naam van de bank waar je een rekening hebt en klik op ‘OK’.
    5. Vul je rekeningnummer en pasnummer in en onderteken op de voor jouw bank bekende manier
    6. Een overzicht wordt getoond van de gegevens die worden verstuurd naar ons. Klik op ‘Verstuur gegevens’.
    7. Vul op het aanmeldscherm van MijnNIBCDirect je leningnummer (alleen de eerste 7 cijfers) en je persoonlijke gegevens in. Met het door jou ingevulde email adres, mobiele telefoonnummer en wachtwoord ga je in de toekomst inloggen in MijnNIBCDirect. Klik op 'Controleren'.
    8. Je account wordt aangemaakt. Je ontvangt een activatiemail. Klik binnen 15 minuten op de link in deze e-mail om uw aanvraag te bevestigen.
    9. Je kunt nu inloggen op MijnNIBCDirect.
    10. Nadat je een account hebt aangemaakt kun je de NIBC Direct Hypotheken app downloaden.
     
    • Identificeren met toegangscode
    Mocht je geen gebruik van iDIN willen of kunnen maken dan moet je je identificeren met een toegangscode. De toegangscode kun je eenvoudig (opnieuw) online opvragen op MijnNIBCDirect. Dit kan pas nadat je lening is gepasseerd bij de notaris. Nadat je enkele persoonlijke gegevens hebt ingevult, controleren wij deze gegevens. Binnen 5 werkdagen krijg je een brief met een unieke code thuisgestuurd. Met deze code kun je ook een account aanmaken.

    Doorloop dan de volgende stappen en krijg direct toegang tot MijnNIBCDirect:
    1. Ga naar mijnhypotheek.nibcdirect.nl.
    2. Klik op 'Account aanmaken'.
    3. Klik op 'Account aanmaken met toegangscode'.
    4. Vul jouw leningnummer (alleen de eerste 7 cijfers) en toegangscode in.
    5. Vul jouw persoonlijke gegevens in. Met het door jou ingevulde email adres, mobiele telefoonnummer en wachtwoord ga je in de toekomst inloggen in MijnNIBCDirect. Klik op 'Controleren'.
    6. Je account wordt aangemaakt. Je ontvangt een activatiemail. Klik binnen 15 minuten op de link in deze e-mail om uw aanvraag te bevestigen.
    7. Je kunt nu inloggen op MijnNIBCDirect.
    8. Nadat je een account hebt aangemaakt kun je de NIBC Direct Hypotheken app downloaden.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ontvang geen SMS code, omdat mijn mobiele nummer is gewijzigd. Wat kan ik doen?

    Heb je een nieuw telefoonnummer en is dit nog niet gewijzigd in MijnNIBCDirect? Je kunt dan niet meer inloggen omdat wij een SMS sturen naar je oude telefoonnummer. Wij kunnen jouw account voor jou verwijderen, zodat je met jouw nieuwe telefoonnummer een nieuw account kunt aanmaken. Je kunt hiervoor een email sturen naar info@nibcdirect.nl met het verzoek het account te verwijderen. Je kunt vervolgens met je leningnummer en toegangscode een nieuw account aanmaken. Heb je de toegangscode niet meer? Laat het ons weten, dan sturen wij jouw toegangscode per e-mail.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Wat is mijn leningnummer?

    Je vindt jouw 7-cijferige leningnummer op de offerte of in de welkomstbrief die je enkele werkdagen na het passeren van je hypotheek bij de notaris hebt ontvangen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Mijn bank is niet aangesloten bij iDIN, kan ik nu wel een account aanmaken?

    Heb je geen rekening bij één van de deelnemende banken ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS en Triodos Bank? Dan kun je er ook voor kiezen om je te identificeren met de toegangscode die je van ons per post hebt ontvangen. Wil je deze opnieuw aanvragen? Doe dit dan online in MijnHypotheek. Nadat je enkele persoonlijke gegevens hebt ingevult, controleren wij deze gegevens. Binnen 5 werkdagen krijg je een brief met een unieke code thuisgestuurd. Met deze code kun je ook een account aanmaken.

    Let op: je mag voor de identificatie ook een andere bank gebruiken dan bij ons bekend is.
     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Wat is iDIN en hoe veilig is het?

    iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor identificeren en IN staat voor inloggen. Net als bij internetbankieren en betalen met iDEAL maak je met iDIN gebruik van de beveiligde inlogmethode van je bank. iDIN gebruikt dezelfde beveiligingstechnieken, je wordt doorgestuurd naar de inlogpagina van je bank waar je kunt inloggen met je bankgegevens. Simpel, makkelijk en veilig. 
     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact
  • NHG

Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier

Toegang tot chatfunctionaliteit

Indien je gebruik wenst te maken van de chatfunctionaliteit dan moet je onze chat cookies toestaan, meer info via volgende link