Niet direct duidelijk?

Onze fout! We helpen je natuurlijk graag verder. Zoek in de meestgestelde vragen of neem contact met ons op.

De meest gestelde vragen

  • Algemene vragen over mijn gebruikersnaam

    Ik wil graag mijn gebruikersnaam wijzigen. Kan dat?
    Je kunt je gebruikersnaam wijzigen in je persoonlijke bankomgeving.

    Volg hiervoor onderstaande stappen:
    • Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect .
    • Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.
    • Klik op mijn gegevens beheren en op wijzigen gebruikersnaam.
    • Vul je nieuwe gebruikersnaam in, typ de karakters over en klik op volgende.
    • Vul je wachtwoord in en klik op bevestigen.
    Kan ik mijn gebruikersnaam onthouden op de computer?
    Je kunt jouw gebruikersnaam niet onthouden op je pc. Het is dus belangrijk dat je jouw gebruikersnaam zelf goed onthoudt.

    Let op: zodra je op jouw computer hebt aangegeven dat je de gegevens wilt onthouden, zal bij het typen van de eerste letter of het eerste cijfer de gebruikersnaam verschijnen. Wij adviseren je overigens deze optie alleen op jouw eigen computer te gebruiken.


    Waarom moet je bij een rekening op twee namen (en/of rekening) allebei een apart wachtwoord en gebruikersnaam gebruiken?
    Je wachtwoord en gebruikersnaam zijn persoonlijk en niet gebonden aan een rekeningnummer. Bij een en/of rekening ontvangt daarom iedere rekeninghouder persoonlijk een wachtwoord.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hulp nodig bij eerste keer inloggen?

    Dit is een korte uitleg hoe je de eerste keer kunt inloggen.

    Dit document omschrijft onder andere waar je jouw gebruikersnaam kan vinden en hoe je jouw wachtwoord kunt kopiëren en plakken.

    Klik hier voor de instructie video

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Wat moet ik doen als mijn rekening is geblokkeerd?

    De servicemedewerkers kunnen je wachtwoord deblokkeren. Onze servicedesk is bereikbaar op 0800  409 4094 (kosteloos). Je kan ook een e-mail sturen naar info@nibcdirect.nl. Het is belangrijk dat je ons e-mailt vanaf het e-mailadres dat wij van jou kennen. In deze e-mail vermeld je de volgende gegevens:  
    • Reden verzoek.
    • Voorletters en achternaam rekeninghouder.
    • Postcode en huisnummer.
    • Geboortedatum.
    • NIBC Direct rekeningnummer of opgegeven tegenrekeningnummer.

    Nadat je wachtwoord is gedeblokkeerd, maak je eenvoudig een nieuw wachtwoord aan.

    Het aanmaken van een wachtwoord doe je op de volgende manier:
    1. Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect.
    2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?.
    3. Volg de stappen op het scherm en klik op volgende.

    4. Je ontvangt direct een e-mail op het bij ons geregistreerde e-mailadres met een wachtwoord. Dit wachtwoord is een eenmalig te gebruiken wachtwoord. Je kunt het alleen binnen 120 minuten gebruiken, daarna is het niet meer geldig.
    5. In de e-mail die je ontvangt, klik je op de link. Je vult vervolgens jouw gebruikersnaam en het eenmalig te gebruiken wachtwoord in. Vervolgens maak je zelf een nieuw wachtwoord aan.
    6. Met je nieuwe wachtwoord en je gebruikersnaam log je in het vervolg in.
     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik krijg geen e-mail na het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Hoe kan dat?

    Het niet ontvangen van een e-mail kan met het volgende te maken hebben:
    • Je spamfilter beveiliging is te hoog. Je kunt dit zelf aanpassen.
    • De e-mail is in je spam/junkmail terecht gekomen.
    • Je inbox is vol. Je dient eerst een paar oude berichten te verwijderen.
    Nadat je bovenstaande hebt uitgevoerd, kun je middels de link Wachtwoord vergeten? op het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Algemene vragen over mijn wachtwoord

    Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
    Er zijn twee manieren om je wachtwoord te wijzigen.


      In je persoonlijke bankomgeving  
    Nadat je bent ingelogd in je persoonlijke bankomgeving, zie je rechts bovenaan de link 'Wijziging v/h paswoord' staan. Je klikt op de link en maakt een nieuw wachtwoord aan.

    Via de link 'Wachtwoord vergeten?'
    Je kan in het inlogscherm via de link 'Wachtwoord vergeten?' een nieuw wachtwoord aanvragen/je wachtwoord wijzigen. Als je de controlevragen goed beantwoordt, ontvang je binnen 5 minuten per e-mail een nieuw wachtwoord.

    Wat is een goed wachtwoord?

    Een goed wachtwoord is een veilig wachtwoord dat moeilijk te raden is voor een ander. Het bestaat uit acht karakters en maximaal 16 karakters, waarvan ten minste één hoofdletter, één kleine letter, één cijfer en één leesteken. De volgende karakters zijn geschikt als leesteken: + , . ( ) * - / : ? { } _ ; Andere leestekens zijn niet toegestaan. Een wachtwoord dat je eerder hebt gebruikt, kun je niet nog een keer gebruiken.

    Ben ik verplicht om jaarlijks mijn wachtwoord te wijzigen?

    Je bent niet verplicht om jaarlijks je wachtwoord te wijzigen. Wel raden wij je aan je wachtwoord minstens eenmaal per jaar te wijzigen en een heel nieuw wachtwoord aan te maken.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ben mijn gebruikersnaam kwijt of vergeten

    Je vindt je gebruikersnaam terug in de welkomstbrief of e-mail die je hebt ontvangen toen je klant werd. Als je de brief of e-mail niet meer hebt, kan je het beste contact opnemen met onze Servicedesk. Zij kunnen je verder helpen.

    Je bereikt hen van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur op 0800 - 409 409 4. Dit is een gratis telefoonnummer. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook: info@nibcdirect.nl

     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten/kwijt. Wat kan ik doen?

    Als je jouw wachtwoord niet meer kan gebruiken of bent vergeten, kan je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen.

    Het aanmaken van een wachtwoord doe je op de volgende manier:
    1.
    Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect.
    2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
    3. Volg de stappen op het scherm en klik op volgende. Geef het antwoord op de geheime vraag en klik op bevestigen.
    4. 
    Je ontvangt een e-mail op het bij ons geregistreerde e-mailadres. Het wachtwoord is gedurende 120 minuten geldig en kan maar eenmalig gebruikt worden. 
    5. Klik op de link in de e-mail. Je vult vervolgens jouw gebruikersnaam en het eenmalig te gebruiken wachtwoord in. Vervolgens maak je zelf een nieuw wachtwoord aan.
    6. Met je nieuwe wachtwoord en je gebruikersnaam log je in het vervolg in.

     
     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik krijg een foutmelding. Wat kan ik doen?

    De authenticatiegegevens zijn onjuist
    De ingevulde gebruikersnaam of het wachtwoord is niet juist. Je vindt je gebruikersnaam terug in de welkomstbrief of e-mail die je heeft ontvangen toen je klant werd. Als je de brief of e-mail niet meer hebt, kun je het beste contact opnemen met onze Servicedesk. Zij kunnen je verder helpen.

    Als je jouw wachtwoord niet meer kan gebruiken of bent vergeten, kan je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen.

    Het aanmaken van een wachtwoord doe je op de volgende manier:

    1. Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect.
    2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
    3. Volg de stappen op het scherm en klik op volgende. Geef het antwoord op de geheime vraag en klik op bevestigen.
    4. 
    Je ontvangt een e-mail op het bij ons geregistreerde e-mailadres. Het wachtwoord is gedurende 120 minuten geldig en kan maar eenmalig gebruikt worden. 
    5. Klik op de link in de e-mail. Je vult vervolgens jouw gebruikersnaam en het eenmalig te gebruiken wachtwoord in. Vervolgens maak je zelf een nieuw wachtwoord aan.
    6. Met je nieuwe wachtwoord en je gebruikersnaam log je in het vervolg in.

    Je bereikt de Servicedesk van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 uur en 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur op 0800 - 409 409 4. Dit is een gratis telefoonnummer. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook: info@nibcdirect.nl

    Ik kan niet via mijn favorieten inloggen. Hoe kan dat?

    Als je via favorieten inlogt, zie je oude informatie staan. Jouw gegevens zijn dan niet bijgewerkt. Als je via favorieten ook je wachtwoord hebt onthouden, dat kan je oude wachtwoord bekend zijn. Wij adviseren je naar de website www.nibcdirect.nl te gaan. Je kunt daar inloggen met de knop rechts bovenin.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact
Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier
Wij gebruiken cookies om het bezoek aan onze website gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies