Niet direct duidelijk?

Onze fout! We helpen je natuurlijk graag verder. Zoek in de meestgestelde vragen of neem contact met ons op.

De meest gestelde vragen

  • Waarom moet ik een kopie van mijn bankafschrift of schermprint van mijn bankomgeving opsturen?

    Wij vragen je een kopie van je bankafschrift of schermprint van je bankomgeving te sturen, zodat het activeren van je nieuwe rekening snel geregeld is. Als wij namelijk constateren dat wij je identiteit niet kunnen vaststellen aan de hand van je eerste storting, dan vragen wij je een kopie bankafschrift of schermprint van je bankomgeving op te sturen. Als wij al in het bezit zijn van een kopie bankafschrift of schermprint van je bankomgeving kunnen wij je identiteit gelijk vaststellen en je rekening activeren.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Waarom moet ik een kopie identiteitsbewijs aanleveren?

    NIBC Direct is wettelijk verplicht om de identiteit van alle klanten vast te stellen. Wij maken hiervoor gebruik van afgeleide identificatie. Dit omdat NIBC Direct geen kantoren heeft om jouw identiteit persoonlijk te controleren. Daarnaast zijn wij verplicht jaarlijks het saldo op uw rekening door te geven aan de belastingdienst. Daartoe moeten wij het door u opgegeven Burger Service Nummer (BSN) bij het openen van de rekening controleren. Wij vragen daarom o.a. bij het openen van een rekening om een kopie geldig identiteitsbewijs. U bent uiteraard niet verplicht een kopie geldig identiteitsbewijs aan te leveren. Helaas kunnen wij dan geen rekening voor u openen bij NIBC Direct.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe checkt NIBC Direct wie haar rekeninghouders zijn?

    Wij vragen van elke rekeninghouder een kopie van een geldig identiteitsbewijs. Is de rekeninghouder jonger dan 14 jaar en beschikt hij/zij niet over een identiteitsbewijs? Dan hoef je dit niet speciaal aan te vragen. Wij ontvangen dan wel graag een document waarop het burgerservicenummer van hem/haar staat vermeld. Heb je (nog) geen document waarop het burgerservicenummer staat? De gemeente kan je een uittreksel geven met hierop het burgerservicenummer van de rekeninghouder.

    Daarnaast checken wij of de tenaamstelling van de NIBC Direct Internetspaarrekening overeenstemt met de tenaamstelling van de tegenrekening. Dit doen we via een overboeking tussen beide rekeningen. Dit noemen we afgeleide identificatie. 

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Waarom moet ik mijn tegenrekening wijzigen?

    Wij vragen je een andere tegenrekening door te geven als je bijvoorbeeld per ongeluk het rekeningnummer van je zakelijke rekening of spaarrekening hebt doorgegeven. Of een rekening op naam van iemand anders staat. Wij controleren namelijk of de gegevens die wij van de bank van je tegenrekening krijgen, exact kloppen met de gegevens die je aan ons hebt doorgegeven.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Waar moet mijn nieuwe tegenrekening aan voldoen?

    Wij stellen drie eisen aan een nieuwe tegenrekening:
    • De tegenrekening staat op naam van de rekeninghouder(s). Bij een jeugdspaarrekening is dat de naam van de wettelijk vertegenwoordiger. 
    • De tegenrekening is een particuliere betaalrekening (en geen zakelijke).
    • De betaalrekening is geregistreerd bij een Nederlandse bank.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact
Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier
Wij gebruiken cookies om het bezoek aan onze website gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies