Niet direct duidelijk?
Bel gratis 0800 409 409 4 Gesloten ma - vrij van 09.00 uur tot 20.00 uur zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur
Chat Offline
Stel je vraag via Whatsapp Antwoord in 1 werkdag
Stel je vraag via Facebook Antwoord in 1 werkdag
Stel je vraag via Twitter Antwoord in 1 werkdag
De online omgeving is vernieuwd. Het inlogscherm ziet er anders uit, de kleuren zijn veranderd en het menu is eenvoudiger en gebruiksvriendelijker. We hebben ervoor gezorgd dat het bankieren nog veiliger is. Je logt voortaan in in MijnNIBCDirect met een extra controlestap, namelijk via een SMS-code of via de NIBC Direct Sparen App. De online omgeving blijft toegankelijk via een computer of tablet. Als je een smartphone hebt, kun je ook de NIBC Direct Sparen App downloaden.
Wat verandert er voor jou?
- Inloggen met een twee stapsverificatie: Je logt voortaan in met je gebruikersnaam (e-mailadres), wachtwoord en een sms-code die je ontvangt op je mobiele telefoon.
- NIBC Direct Sparen App: Met de app wordt bankieren sneller en makkelijker. Met één druk op de knop log je in en voer je een overboeking uit.
- Het menu is gebruiksvriendelijker geworden: De indeling van het menu is eenvoudiger en overzichtelijker.
- Nieuw design: We maken gebruik van nieuwe kleuren die helderder zijn waardoor de omgeving er moderner en overzichtelijker uitziet.
Vragen?
Heb je hulp nodig bij de eerste keer inloggen of heb je vragen over de nieuwe online omgeving of de app? Neem dan contact op met de NIBC Direct Servicedesk via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur. Een Whatsapp sturen kan natuurlijk ook naar telefoonnummer 06 – 57 22 00 44.
Ik heb al een spaarrekening bij NIBC Direct
Log je voor de eerste keer in in de vernieuwde omgeving MijnNIBCDirect, dan doorloop je eenmalig 6 stappen. Tijdens deze stappen vragen we je een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen. Ook vragen wij je jouw mobiele telefoonnummer in te vullen, zodat wij je een SMS-code kunnen sturen als je inlogt of een overboeking uitvoert.
Welke stappen moet je doorlopen:
Klik hier om in te loggen
Stap 1: Vul je huidige gebruikersnaam en wachtwoord in
Stap 2: Vul je geboortedatum in. Je ontvangt een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres. Open de mail en klik op 'bevestig e-mailadres'. Werkt dit niet? Kopieer dan de
Als je de stappen hebt doorlopen, log je automatisch in in MijnNIBCDirect. Je kunt na het doorlopen van de stappen de NIBC Direct Sparen App downloaden op je smartphone via de App Store of Google Play.
Ik heb nog geen spaarrekening bij NIBC Direct
Als je nog geen NIBC Direct Spaarrekening hebt, dan ontvang je - direct nadat wij jouw geldig legitimatiebewijs hebben verwerkt - een uitnodiging om een MijnNIBCDirect account aan te maken.
Nadat je het account hebt aangemaakt, kun je ook de NIBC Direct Sparen App downloaden op je smartphone via de App Store of Google Play.
Een goed wachtwoord is een veilig wachtwoord dat moeilijk te raden is voor een ander.
Kies een wachtwoord die aan de onderstaande eisen voldoet. Jouw wachtwoord heeft minimaal:
1 kleine letter
1 hoofdletter
1 speciaal teken
1 cijfers
6 tekens
Nadat je voor de eerste keer bent ingelogd in de vernieuwde online omgeving MijnNIBCDirect is je gebruikersnaam voortaan je e-mailadres. Je kunt je gebruikersnaam opvragen via onderstaande stappen:
Als je jouw wachtwoord niet meer kunt gebruiken, maak je een nieuw wachtwoord aan.
Het aanmaken van een wachtwoord doe je op de volgende manier:
Je kunt eenvoudig je wachtwoord wijzigen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:
Je kunt eenvoudig je gebruikersnaam wijzigen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:
· Klik in het menu aan de linkerkant op Instellingen
· Klik op de tab Persoonlijke gegevens
· Klik aan de rechterkant op het wijzigingsicoon
· Wijzig je e-mailadres en klik op opslaan
De wijziging wordt direct doorgevoerd. Je logt de volgende keer in met je nieuwe e-mailadres.
De app stuurt een klein bericht met een tekst om je iets belangrijks te melden. Om volledig gebruik te kunnen maken van de app is het noodzakelijk dat de push notificaties aan staan. Je kunt een push notificatie aanzetten in de instellingen van je smartphone. In je instellingen klik je op de NIBC Direct Sparen App om de push notificaties aan te zetten.
De app stuurt alleen belangrijke berichten die je nodig hebt om transacties te bevestigen. Je ontvangt geen reclame of onnodige berichten.
Ja, het is mogelijk om je MijnNIBCDirect account te activeren met een buitenlands mobiel telefoonnummer. Vul tijdens het aanmaken van je account jouw buitenlands mobiel telefoonnummer in.
Je kunt geen rekening aanvragen met een buitenlands telefoonnummer.
Je kunt niet meer inloggen omdat je gebruikersnaam is gewijzigd en je geen wachtwoord ontvangt op het bij ons bekende e-mailadres. Wij kunnen je gebruikersnaam (e-mailadres) wijzigen. Om dit te doen ontvangen wij graag een e-mail van jou vanaf het nieuwe e-mailadres met de volgende gegevens:
Stuur de e-mail naar info@nibcdirect.nl. Wij sturen een bevestiging naar je oude en nieuwe e-mailadres. Nadat je de bevestiging hebt ontvangen, kun je via de link ‘wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanvragen.
Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094
Contactformulier of Klachtenformulier