Vragen over het jaaroverzicht 2017 NIBC Direct Spaarrekening

Hoe download ik mijn jaaroverzicht 2017?
Je vindt het jaaroverzicht op MijnNIBCDirect. Om het jaaroverzicht in te zien, volg je de volgende stappen:
  • Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect.
  • Klik in het menu: Mijn gegevens beheren.
  • Klik vervolgens op: Download jaaroverzicht.
  • Je vult bij: Jaar, het jaartal in.
  • Klik op: Zoeken.
  • Klik daarna op: Download, je jaaroverzicht wordt nu getoond.
Op het jaaroverzicht staan zowel de saldogegevens van je spaarrekening als van je eventuele termijndeposito(‘s).

Mocht je het jaaroverzicht niet kunnen downloaden, dan heb je wellicht Acrobat Reader niet geïnstalleerd op jouw computer. Je kunt Acrobat Reader gratis downloaden op de website http://www.adobe.nl/. Vervolgens kun je de bijlage openen.

Ik ben een gemachtigde op een NIBC Direct Internetspaarrekening. Ik kan het jaaroverzicht niet raadplegen/downloaden. Kunnen jullie dit toesturen?

Jij, als gemachtigde, ziet het jaaroverzicht van de rekeninghouder niet in je persoonlijke bankomgeving staan. Wij kunnen ons voorstellen dat jij het jaaroverzicht ook wilt zien. We hebben daarom een prima oplossing voor jou.

Jaaroverzicht 2017 als pdf ontvangen

Wij kunnen je ook het jaaroverzicht 2017 van de rekeninghouder als pdf toesturen. Als je dat wilt, neem dan contact op met een medewerker van de servicedesk. Je bereikt de servicedesk van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.00 uur op 0800 - 409 409 4. Dit is een gratis telefoonnummer. Een WhatsApp sturen kan natuurlijk ook naar telefoonnummer 06 - 57 22 00 44.

Wil je het jaaroverzicht 2017 direct inzien?

Vraag dan aan de rekeninghouder in te loggen in zijn/haar persoonlijke bankomgeving. Je kunt dan het jaaroverzicht 2017 downloaden en inzien.

Waarom staat mijn uitgekeerde rente niet op mijn jaaroverzicht?
De uitgekeerde rente is niet van belang voor je belastingaangifte. De belastingdienst kijkt voor je aangifte over 2017 alleen naar je saldo per 1 januari 2017. Dit verklaart waarom je rentebijschrijving niet zichtbaar is op het jaaroverzicht.

Waar vind ik mijn rentebijschrijving? En wanneer kan ik erover beschikken?
Wil je weten hoeveel rente je hebt ontvangen over jouw spaargeld in 2017? Klik dan hier en bekijk de video.

Je kunt het bedrag aan ontvangen rente terugvinden in je transactieoverzicht. Volg onderstaande stappen om een transactie te zoeken:
De rente die je in 2017 hebt opgebouwd, schrijven wij op 1 januari 2018 op de betreffende rekening bij. Op het transactieoverzicht zie je 29 december 2017 staan als datum waarop de rente over 2017 is berekend. De datum waarop de rente daadwerkelijk beschikbaar is gesteld is 1 januari 2018. Dit kun je ook terugzien als je in je transactieoverzicht aan de rechterkant naast het uitgekeerde bedrag op het dropdown menu en vervolgens op Detail transactie klikt.

Waarom is mijn jaaroverzicht 2017 niet zichtbaar in mijn persoonlijke bankomgeving?
Mocht u op de inlogpagina komen via je favorieten, dan worden jouw gegevens niet bijgewerkt en is je jaaroverzicht 2017 niet zichtbaar. Je bankomgeving is op dat moment namelijk niet ververst. Klik hier om de login pagina te verversen.
Een andere mogelijkheid om je bankomgeving te verversen is door op het inlogscherm tegelijkertijd de toetsen Ctrl en F5 in te drukken. Daarna kun je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, waarna je jaaroverzicht 2017 zichtbaar is.

Ik zie in mijn persoonlijke bankomgeving de optie Mijn gegevens beheren/jaaroverzicht downloaden niet. Hoe komt dat?
Dit komt waarschijnlijk door je scherminstellingen. Je kunt dit oplossen door je beeldscherm te maximaliseren of te kiezen voor volledige schermweergave (F11 op het toetsenbord). De optie Mijn gegevens beheren/jaaroverzicht downloaden hoort nu weer zichtbaar te zijn.