Niet direct duidelijk?

We helpen je natuurlijk graag verder. Zoek in de meestgestelde vragen of neem contact met ons op.

Neem contact met ons op

De meest gestelde vragen

  • Ik wil geld overmaken vanaf een andere tegenrekening dan ik heb opgegeven. Kan dat?

    Het is belangrijk dat je de eerste storting altijd doet vanaf de opgegeven tegenrekening. Aan de hand van deze storting controleren wij namelijk je identiteit. Stortingen die je daarna doet, mogen wel komen van een andere rekening.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Betalingsverkeer op feestdagen

    In 2018 is er geen betalingsverkeer tussen banken op de volgende dagen:

    Maandag 1 januari 2018 - Nieuwjaarsdag
    Vrijdag 30 maart 2018 - Goede Vrijdag

    Maandag 2 april 2018 - 2e Paasdag
    Dinsdag 1 mei 2018 - Dag van de Arbeid
    Dinsdag 25 december 2018 - 1ste Kerstdag
    Woensdag 26 december 2018 - 2e Kerstdag


    Overboekingen op bovenstaande data worden op de eerstvolgende werkdag ter verwerking aangeboden. Op alle andere dagen worden overboekingen gewoon verwerkt.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik wil graag een bedrag terugstorten naar mijn tegenrekening. Hoe doe ik dat?

    Je kunt dit alleen zelf doen via jouw persoonlijke bankomgeving. In het menu klik je op Overboekingen/Nieuw. Vul vervolgens alle velden in en bevestig je overboeking met je wachtwoord en klik op Bevestigen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe maak ik geld over naar mijn internetspaarrekening?

    Je kunt vanaf elke Nederlandse betaalrekening geld overmaken naar je NIBC Direct Internetspaarrekening. Hoe je dit doet, hangt af van de bank waar je jouw betaalrekening hebt lopen. Wij raden je aan dit na te vragen bij jou bank.

    Voor de eerste storting die je doet op je internetspaarrekening, is het overigens wel van belang dat je dit doet vanaf de tegenrekening die je hebt opgegeven bij je aanvraag. Daarna kun je geld overmaken vanaf iedere rekening die je wilt gebruiken.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Wat betekent de IBAN-naam check voor mij?

    Op 5 september 2017 heeft de Rabobank de IBAN-Naam Check geïntroduceerd om verkeerde overboekingen en fraude te voorkomen. Bij het invoeren van een betaalopdracht in Internetbankieren of Mobielbankieren wordt gecontroleerd of de ingevoerde naam overeenkomt met de naam die bij de bank bekend is voor het ingevoerde nummer. Als de naam voor een deel overeenkomt, krijgt de klant ter controle een melding met de naam zoals bekend bij de bank. Als de tenaamstelling te veel afwijkt of helemaal niet overeenkomt, krijgt de klant een foutmelding dat de naam niet overeenkomt met de naam die bij de bank bekend is.

    Inmiddels maken vele andere banken gebruik van deze functionaliteit. Je bepaalt vervolgens zelf of je de betaling wilt versturen of wilt afbreken. De IBAN-naam check blokkeert geen betalingen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe boek ik geld over van mijn NIBC Direct Spaarrekening naar mijn tegenrekening?

    Om geld van je NIBC Direct Spaarrekening over te boeken naar jouw tegenrekening neem je de volgende stappen:
     
    • Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in.
    • Klik in het menu op Overboekingen/Nieuw.
    • Vul het bedrag, de uitvoeringsdatum en een omschrijving in en selecteer het rekeningnummer.
    • Je bevestigt de overboeking met het invullen van je wachtwoord en klikt daarna op Bevestigen. 

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier
Wij gebruiken cookies om het bezoek aan onze website gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies