Momenteel zijn de doorlooptijden bij de verwerking van een rekening aanvraag langer dan normaal, denk aan ongeveer 1 tot 2 weken.

Niet direct duidelijk?

De meest gestelde vragen

  • Betalingsverkeer op feestdagen

    In 2020 is er geen betalingsverkeer tussen banken op de volgende dagen:

    Woensdag 1 januari 2020 - Nieuwjaarsdag
    Vrijdag 10 april 2020 - Goede Vrijdag
    Maandag 13 april 2020 - 2e Paasdag
    Vrijdag 1 mei 2020 - Dag van de Arbeid
    Vrijdag 25 december 2020 - 1ste Kerstdag
    Zaterdag 26 december 2020 - 2e Kerstdag


    Overboekingen op bovenstaande data worden op de eerstvolgende werkdag ter verwerking aangeboden. Op alle andere dagen worden overboekingen gewoon verwerkt.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik wil graag een bedrag terugstorten naar mijn tegenrekening. Hoe doe ik dat?

    Je kunt dit alleen zelf doen via jouw persoonlijke bankomgeving. In het menu klik je op Overboekingen/Nieuw. Vul vervolgens alle velden in en bevestig je overboeking met je wachtwoord en klik op Bevestigen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Wat betekent de IBAN-naam check voor mij?

    Op 5 september 2017 heeft de Rabobank de IBAN-Naam Check geïntroduceerd om verkeerde overboekingen en fraude te voorkomen. Bij het invoeren van een betaalopdracht in Internetbankieren of Mobielbankieren wordt gecontroleerd of de ingevoerde naam overeenkomt met de naam die bij de bank bekend is voor het ingevoerde nummer. Als de naam voor een deel overeenkomt, krijgt de klant ter controle een melding met de naam zoals bekend bij de bank. Als de tenaamstelling te veel afwijkt of helemaal niet overeenkomt, krijgt de klant een foutmelding dat de naam niet overeenkomt met de naam die bij de bank bekend is.

    Bij NIBC Direct is het niet mogelijk de IBAN-naam check uit te voeren. Controleer daarom zelf goed of het rekeningnummer en de naam klopt. 

    Je bepaalt vervolgens zelf of je de betaling wilt versturen of wilt afbreken. De IBAN-naam check blokkeert geen betalingen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe boek ik geld over van mijn NIBC Direct Spaarrekening naar mijn tegenrekening?

    Om geld van jouw NIBC Direct (Kwartaal) Spaarrekening over te boeken naar jouw tegenrekening neem je de volgende stappen:

    Via de desktop
    • Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect
    • Vul jouw gebruikersnaam, wachtwoord en de sms code in.
    • Klik op Overboeking.
    • Vul het bedrag in.
    • Selecteer de juiste Van rekening en Naar rekening.
    • De datum staat op vandaag. Je kunt de datum wijzigen naar een toekomstige datum.
    • Vul optioneel een omschrijving in.
    • Klik op Ga door en op bevestigen.
    • Vul de sms code in die je op jouw mobiel ontvangt.
    Via de app
    • Log in op de NIBC Direct Sparen app.
    • Klik onderin op het rode icoon (met twee pijltjes).
    • Vul het bedrag in.
    • Selecteer de juiste Van rekening en Naar rekening.
    • De datum staat op vandaag. Je kunt de datum wijzigen naar een toekomstige datum.
    • Klik op Ga door en op bevestigen.
    • Bevestig de transactie met een code, touchID of FaceID.

    Een overboeking op een werkdag voor 12:00 uur 's middags wordt direct afgeschreven en dezelfde dag bijgeschreven op jouw tegenrekening. Een overboeking op een werkdag na 12:00 uur 's middags of in het weekend wordt de volgende werkdag afgeschreven van jouw NIBC Direct (Kwartaal) Spaarrekeningen bijgeschreven op jouw tegenrekening. Dat is dan ook de boekdatum.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier