Niet direct duidelijk?

We helpen je natuurlijk graag verder. Zoek in de meestgestelde vragen of neem contact met ons op.

Neem contact met ons op

De meest gestelde vragen

  • Mijn kind wordt binnenkort 18 jaar. Wat moet ik doen?

    Als je kind 18 jaar wordt, komt de rekening op zijn of haar eigen naam te staan. Je ontvangt daarom 14 dagen voor de 18e verjaardag van jouw kind een e-mail van ons. Hier lees je wat er verandert als jouw kind 18 jaar is.

    Wat verandert er?
    De meerderjarige valt dan - volgens de wet - niet langer meer onder jouw verantwoordelijkheid. Wij verwijderen jouw naam en jouw tegenrekening van de rekening van de minderjarige. Vanaf de dag dat jouw kind 18 jaar is beheert de meerderjarige zelf de rekening.

    Wat moet je doen?
    Het is belangrijk dat je de gebruikersnaam en het wachtwoord van de minderjarige doorgeeft op de 18e verjaardag. Met deze gegevens logt de minderjarige in en controleert alle contactgegevens. Als het nodig is wijzigt hij/zij deze gegevens direct online, bijvoorbeeld het e-mailadres.

    Wijzigen tegenrekening
    Aan de internetspaarrekening van de minderjarige is nu jouw tegenrekening gekoppeld. Dit mag niet meer vanaf de 18e verjaardag van jouw kind. Daarom is het noodzakelijk dat de rekeninghouder vanaf die dag een tegenrekening op eigen naam doorgeeft via de persoonlijke bankomgeving.


    Zodra de benodigde documenten bij ons binnen zijn, sturen wij een e-mail naar de rekeninghouder. In de e-mail vragen wij een willekeurig bedrag over te maken vanaf de nieuwe tegenrekening. De rekening blijft actief voor inkomende betalingen. Zodra alle stappen zijn uitgevoerd, kan er weer geld worden overgeboekt naar de nieuwe tegenrekening.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe wijzig ik mijn contactgegevens/e-mailadres?

    Je vindt je contactgegevens op MijnNIBCDirect. Log hiervoor in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Om jouw contactgegevens te zien of te wijzigen, volg je onderstaande stappen:
     
    • Klik hier om in te loggen op Mijn NIBC Direct.
    • Klik in het menu op 'Mijn gegevens beheren'.
    • Klik op 'Adres' of 'Contactgegevens'.
    • Klik vervolgens op het dropdown menu op wijzigen.
    • Je kunt nu de wijziging doorvoeren.
    • Klik op volgende.
    • Om de wijziging te bevestiging, vul je jouw wachtwoord in en klik op verzenden.

    Wil je jouw e-mailadres wijzigen en heb je nog geen wachtwoord? Of ben je jouw wachtwoord vergeten? Wijzig dan je e-mailadres via de volgende stappen:
       Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail op jouw nieuwe e-mailadres zodra wij de wijziging hebben doorgevoerd.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe voeg ik een gemachtigde toe?

    Je kunt een gemachtigde toevoegen via de volgende stappen: De rekeninghouder(s) en de gemachtigde ontvangen van ons een e-mail zodra de wijziging is doorgevoerd.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe verwijder ik een gemachtigde?

    Je kunt een gemachtigde verwijderen via de volgende stappen: Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail zodra wij de wijziging hebben doorgevoerd.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe wijzig ik de wettelijke vertegenwoordiger van de rekening op naam van de minderjarige?

    Wil je de wettelijk vertegenwoordiger wijzigen van de rekening op naam van de minderjarige? Neem hiervoor contact op met onze servicedesk op telefoonnummer 0800 409 409 4 (kosteloos).

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ga scheiden/ben onlangs gescheiden en wil een wijiziging doorgeven. Hoe regel ik dit?

    Wij kunnen ons voorstellen dat je op dit moment veel te regelen hebt. Wij staan dan ook graag voor je klaar om te helpen met jouw bankzaken. Om alles snel voor je in orde te maken, volgt je onderstaande stappen: Je ontvangt van ons een bevestiging zodra wij de wijziging hebben verwerkt.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik wil mijn rekening beëindigen. Hoe doe ik dat?

    Wat jammer dat je erover denkt je NIBC Direct Spaarrekening op te heffen. Je kunt twee dingen doen:

    1. Je sluit de spaarrekening toch niet en laat je rekening kosteloos doorlopen. Je kunt daarmee in de toekomst altijd gemakkelijk opnieuw gebruik maken van je rekening. Het is dan niet nodig opnieuw een rekening aan te vragen.

    2. Je zet de spaarrekening echt stop. Dit kan overigens alleen als er geen termijndeposito('s) is/zijn gekoppeld aan je spaarrekening. Je kunt je rekening opheffen in jouw bankomgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:


    Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect
    • Controleer eerst de geplande betalingen bij overboekingen/Status overboekingen. Verwijder de geplande overboeking(en).
    • Klik in het menu op Spaarrekeningen/Rekening beëindigen.
    • Klik op het dropdown menu en selecteer de spaarrekening die je wilt beëindigen en klik op volgende.
    • Klik bij Begunstige rekening op het dropdown menu en selecteer de rekening waarnaar je het geld wilt overmaken en klik op volgende.
    • Vul je wachtwoord in en klik op bevestigen.
    • Je opzegging verwerken wij binnen 3 werkdagen. Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail.
    Kun je niet meer inloggen op MijnNIBCDirect? Neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 0800 409 409 4 (gratis). Onze servicedesk is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur. Een WhatsApp sturen kan natuurlijk ook naar telefoonnummer: 06-57 22 00 44.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik wil mijn tegenrekening wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Je wijzigt je tegenrekening in drie eenvoudige stappen in jouw bankomgeving.

    Klik hier om in te loggen op MijnNIBCDirect

    Stap 1
    • Klik in het menu op Spaarrekeningen/Tegenrekening.
    • Klik vervolgens op Wijzigen tegenrekening en vul het nieuwe IBAN van de tegenrekening in.
    • Vul uw wachtwoord in en klik op bevestigen.
    Stap 2
    Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail waarin wordt gevraagd om
    een kopie van je geldig identiteitsbewijs en eventueel dat van de andere rekeninghouder en een kopie bankafschrift / schermprint van de nieuwe tegenrekening te sturen.

    Stap 3

    Zodra wij je documenten hebben verwerkt, ontvang je nog een e-mail waarin wij aankondigen dat je de identificatiestorting kunt doen vanaf de nieuwe tegenrekening. 

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier
Wij gebruiken cookies om het bezoek aan onze website gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies