Niet direct duidelijk?

De meest gestelde vragen

  • Mijn kind wordt binnenkort 18 jaar. Wat moet ik doen?

    Als jouw kind 18 jaar wordt, moeten er een aantal veranderingen worden doorgevoerd voor de rekeninghouder. Je ontvangt daarom 14 dagen voor de 18e verjaardag van jouw kind een e-mail van ons. Hier lees je wat er verandert als jouw kind 18 jaar is.

    Wat verandert er?
    De meerderjarige valt dan - volgens de wet - niet langer meer onder jouw verantwoordelijkheid. Vanaf de dag dat de rekeninghouder 18 jaar is, beheert hij voortaan zelf de rekening. De spaarekening verdwijnt uit jouw online MijnNIBCDirect omgeving. 

    Wat moet je doen?
    Het is belangrijk dat je zelf de nieuwe gegevens van jouw kind aan ons doorgeeft. Dat doe je via het formulier dat je 14 dagen voor de 18e verjaardag van jouw kind per e-mail ontvangt. 

    Op de 18e verjaardag sturen wij een e-mail naar de rekeninghouder waarin wij uitleggen hoe hij of zij de nieuwe rekening kan beheren. 

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe voeg ik een gemachtigde toe?

    Je kunt een gemachtigde toevoegen via de volgende stappen: De rekeninghouder(s) en de gemachtigde ontvangen van ons een e-mail zodra de wijziging is doorgevoerd.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe wijzig ik mijn contactgegevens/e-mailadres?

    Je kunt je contactgegevens eenvoudig inzien en wijzigen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen.

    • Klik hier om in te loggen
    • Klik in het menu aan de linkerkant op Instellingen
    • Klik op de tab Persoonlijke gegevens
    • Klik aan de rechterkant op het wijzigingsicoon
    • Wijzig jouw contactgegevens en klik op opslaan

    De wijziging is direct doorgevoerd. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.

    Kun je niet inloggen, omdat jouw e-mailadres is gewijzigd? Stuur dan een e-mail naar info@nibcdirect.nl en vermeld als onderwerp: Wijzigen e-mailadres. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

    • Je naam
    • Je geboortedatum
    • Je oude e-mailadres
    • Je nieuwe e-mailadres
    Wij wijzigen jouw e-mailadres (gebruikersnaam) binnen 5 werkdagen. Je ontvangt een bevestigingsmail op je oude en nieuwe e-mailadres als jouw e-mailadres is aangepast.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe verwijder ik een gemachtigde?

    Je kunt een gemachtigde verwijderen via de volgende stappen: Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail zodra wij de wijziging hebben doorgevoerd.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Hoe wijzig ik de wettelijke vertegenwoordiger van de rekening op naam van de minderjarige?

    Wil je de wettelijk vertegenwoordiger wijzigen van de rekening op naam van de minderjarige? Neem hiervoor contact op met onze servicedesk op telefoonnummer 0800 409 409 4 (kosteloos).

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik ga scheiden/ben onlangs gescheiden en wil een wijziging doorgeven. Hoe regel ik dit?

    Wij kunnen ons voorstellen dat je op dit moment veel te regelen hebt. Wij staan dan ook graag voor je klaar om te helpen met jouw bankzaken. Om alles snel voor je in orde te maken, volgt je onderstaande stappen: Je ontvangt van ons een bevestiging zodra wij de wijziging hebben verwerkt.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik wil mijn rekening beëindigen. Hoe doe ik dat?

    Wat jammer dat je erover denkt jouw NIBC Direct Spaarrekening op te heffen. Je kunt twee dingen doen:

    1. Je sluit de spaarrekening toch niet en laat je rekening kosteloos doorlopen. Je kunt daarmee in de toekomst altijd gemakkelijk opnieuw gebruik maken van je rekening. Het is dan niet nodig opnieuw een rekening aan te vragen.

    2. Je zet de spaarrekening echt stop. Dit kan overigens alleen als er geen termijndeposito('s) is/zijn gekoppeld aan je spaarrekening. Je kunt je rekening opheffen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    ·         Klik hier om in te loggen

    ·         Controleer eerst de geplande betalingen. Klik hiervoor op overzicht, dan op de rekening die je wilt beëindigen en vervolgens op gepland. Verwijder de geplande transacties.

    ·         Klik rechtsboven op het icoon met 3 stippen

    ·         Klik onderin de pagina op Sluit spaarrekening

    ·         Selecteer de rekening die je wilt beëindigen en klik op Sluit spaarrekening

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik wil mijn tegenrekening wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Je kunt je tegenrekening eenvoudig en snel wijzigen in jouw online MijnNIBCDirect omgeving. Volg hiervoor onderstaande stappen:

    Stap 1

    1. Klik hier om in te loggen
    2. Klik in het menu aan de linkerkant op Instellingen
    3. Klik op de tab Tegenrekening
    4. Klik aan de rechterkant op het wijzigingsicoon
    5. Vul de velden in en klik op opslaan

    Stap 2
    Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail waarin wij aankondigen dat je een identificatiestorting kunt doen vanaf de nieuwe tegenrekening.

    Stap 3
    Zodra wij jouw identificatiestorting hebben gecontroleerd, ontvang je een e-mail dat de nieuwe tegenrekening actief is. Wanneer de tenaamstelling van de nieuwe tegenrekening niet volledig is, sturen wij een e-mail om een bankafschrift (met volledige tenaamstelling van de nieuwe tegenrekening) op te vragen.

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

    Ik verhuis naar het buitenland. Kan ik blijven sparen bij NIBC Direct?

    Ga je verhuizen naar het buitenland? Dan geldt het volgende:

    a. Als je verhuist naar een land binnen het SEPA-gebied, kun je blijven sparen bij NIBC Direct. SEPA staat voor Single Euro Payments Area en zijn alle maatregelen om tot een gezamenlijke betaalmarkt in Europa te komen. Lees op onze website welke landen onderdeel uitmaken van het SEPA-gebied.

    b. Als je verhuist naar een land buiten het SEPA-gebied, beëindigen wij je spaarrekening(en) en termijndeposito`s. Wij boeken het tegoed over naar je tegenrekening. Wij informeren je hierover per e-mail.
     
    Je kunt je buitenlandse adres niet wijzigen via MijnNIBCDirect. Om jouw adres te wijzigen, neem contact op met NIBC Direct via telefoonnummer 0800 409 409 4 of stuur een WhatsApp naar 06 57 22 00 44.
     

    Ben je hiermee geholpen?

    Ja Nee, ik wil graag contact

Phishing achtergrond.jpg

Heb je een vraag of opmerking?

Dan kun je ons digitaal bereiken en ontvang je zo spoedig mogelijk een antwoord van ons. Of bel gratis 0800 – 409 4094

Contactformulier of Klachtenformulier